בניה וקידום אתרי אינטרנט - שני תהליכים בלתי נפרדים

בין שבחרתם חברת בניה וקידום אתרי אינטרנט או שהחלטתם להתייעץ עם מקדם/ת חיצוניים, יש לשים לב למספר נקודות חשובות:

1. בזמן המו"מ מול בונה האתר דרשו סעיף בהסכם המחייב יישום ההמלצות של המקדם בזמן בניית האתר, וכך לחסוך כפל עלויות עבור שעות מתכנת לאחר מכן.

2. קשור בעקיפין לקידום, אבל מאוד חשוב: גם אם אתם סומכים על בונה/מקדם האתר, השאירו את השליטה בידכם. אם מישהו אחר רוכש דומיין עבורכם, ודאו מולו שהדומיין רשום על שמכם ובקשו את היוזר והסיסמה עם הרשאות לניהול הדומיין. כמו כן, יש לוודא שתקבלו לינק עם יוזר, סיסמה והרשאה מלאה לעריכת האתר. בנוסף, בררו באיזו חברה יתבצע האחסון, והאם תוכלו להחליף חברה בכל עת. כל זאת על מנת שלא תצטרכו לקנות דומיין חדש או  אפילו להקים שוב אתר 'מאפס' אם תרצו לבצע שינויים, להחליף חברת קידום או חברת אחסון.

3. לצערי ישנם בעלי עסקים שמחליטים 'לזרוק לפח' אתר קיים במקום לחסוך עלויות, אנרגיות וזמן ע"י שדרוג האתר, רק בגלל החלטה לשנות דומיין או מערכת ניהול תוכן, ובכך להפסיד את עבודת הקידום שנעשתה והדירוגים שהאתר  כבר השיג. גם אם החלטתם על שינוי מוחלט חשוב שתיידעו את המקדם/ת על כך שיש כבר אתר הקיים. לפני תהליך השדרוג יש לוודא שהוקמה טבלת המרה – תיעוד הכתובות שמהן יבוצעו הפניות לכתובות של האתר החדש, ושהפניות אלה יבוצעו כבר בעת העלייה לאוויר. כמו כן, יש לוודא שסביבת הפיתוח חסומה עם יוזר וסיסמה (ולא ע"י robots.txt או no index). לאחר העליה לאוויר יש לוודא שההפניות עובדות.

4. כיום אין כמעט חברת בניית אתרים שתבנה אתר ללא הטמעת סכמות. אמנם בכך נחסכת מכם הוצאה על הטמעת סכמות לאחר העלייה לאוויר, אך מקדם מקצועי שילווה את האתר כבר בתהליך הבניה יוכל לבדוק אלו סכמות הוטמעו, האם הן הוטמעו כראוי, ואם יש צורך בסכמות נוספות. סכמות נפוצות: פירורי לחם (ניתן להטמיע גם לא כסכמה), מוצר, אודות, אירוע, שאלות ותשובות, מאמר, ויש עוד רבות וטובות.

5. בהרבה אתרים קיים לינק בפוטר לחברה שבנתה או קידמה את האתר. בקשו שיסירו את הלינק וישאירו קרדיט. אם בכל זאת מבקשים להשאיר את הלינק, הסכימו שיהיה בדף הבית בלבד עם תג nofollow.

לסיכום, תהליך מקביל של בניה וקידום אתרי אינטרנט באופן מקצועי חיוני ביותר עבור הנכס הדיגיטלי החשוב ביותר של העסק שלך.

בניה וקידום אתרי אינטרנט